Firmowa Strona Internetowa a Profil na Facebooku: co wybrać?

Sieci społecznościowe zaczęły się od prostego celu – połączyć ludzi z przyjaciółmi, współpracownikami i rodziną. Ale to się bardzo zmieniło w ciągu ostatnich kilku lat. Firmy stały się kluczowymi graczami w nowoczesnych mediach społecznościowych. Dotyczy to zwłaszcza Facebooka.

Z miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie, żadna firma nie może przeoczyć Facebooka. Ale popularność tej platformy mediów społecznościowych doprowadziła do kilku debat. Jednym z nich jest to, czy strony internetowe są nadal ważne dla firm, biorąc pod uwagę siłę przyciągania, jaką mogą generować strony na Facebooku.

Krótka odpowiedź brzmi tak – nadal potrzebujesz strony internetowej.

Poniżej podzielę się sześcioma powodami, dla których Twoja firma potrzebuje strony internetowej tak samo, jak potrzebuje strony na Facebooku, jeśli nie bardziej. Zostań ze mną do końca tego artykułu, gdzie odkryjesz jak w prosty sposób możesz stworzyć firmową stronę internetową.

1. Strona internetowa daje większą kontrolę nad doświadczeniami klientów

Poleganie na stronie innej firmy, takiej jak Facebook, niesie ze sobą wiele korzyści. Nie ma co do tego wątpliwości. Jednak zawsze istnieje kompromis, a jednym z najważniejszych jest brak kontroli.

Bez względu na to, jak bardzo dostosujesz swoją stronę biznesową na Facebooku, to nadal Facebook kontroluje sposób, w jaki klienci widzą Twoją markę i wchodzą z nią w interakcję.

Możesz dostosowywać swój profil firmowy na Facebooku przez dodawanie zdjęcia w tle i awatara, ale i tak niebieski Facebook nadal będzie dominował i zawsze definiuje układ.

Oznacza to, że na Facebooku nigdy nie będziesz w stanie opowiedzieć swojej historii tak, jak chcesz.

Która lepiej opowiada Twoją historię – czy to Twoja strona na Facebooku?  Przykład Forest Point, Bushwick.
Która lepiej opowiada Twoją historię – czy to Twój profil na Facebooku? Przykład: Forest Point
Która lepiej opowiada Twoją historię – a może Twoją stronę internetową?  Przykład — Forrest Point, Bushwick.
Która lepiej opowiada Twoją historię – a może Twoja strona internetowa? Przykład: Forest Point

Innym problemem, który możesz mieć, jest to, że Facebook koncentruje się na postach i komentarzach. Jeśli zamiast tego wolisz prowadzić bloga, posty na Facebooku o ograniczonym zasięgu organicznym nie wystarczą.

Oczywiście nie spotkasz się z tymi problemami, gdy zbudujesz własną stronę internetową. Dzięki stronie internetowej możesz prezentować swoją markę w dowolny sposób – jest to szczególnie ważne dla wysekokonkurencyjnych branż, bo dzięki stronie możesz się wyróżnić z tłumu takich samych profili na fb. Dostosowywanie interakcji klienta z Twoją firmą również staje się o wiele łatwiejsze. Co ważniejsze, nigdy nie będziesz musiał martwić się warunkami korzystania z Facebooka lub ich algorytmem wpływającym na wydajność Twojej firmy.

Potrzeba kontroli nad treścią jest jednym z najważniejszych powodów, dla których naprawdę potrzebujesz strony internetowej. Po prostu nie możesz mieć wystarczającej kontroli, gdy działasz na czyjejś platformie.

2. Strona internetowa buduje wiarygodność Twojej firmy

Jest kolejny dobry powód, dla którego nawet małe firmy zadają sobie trud zbudowania strony internetowej – chcą wiarygodności, która towarzyszy jej posiadaniu.

Prawda jest taka, że ​​każdy może stworzyć profil na Facebooku, wypełnić go fałszywymi danymi, a nawet kupić tysiące polubień lub recenzji, abyśmy uwierzyli, że jest legalną firmą.

Ale jeśli decydujesz, czy podać swoje dane osobowe czy numer telefonu, prawdopodobnie przed złożeniem zamówienia sprawdzisz nazwę firmy w wyszukiwarce.

A jeśli nie znajdziesz niczego poza ich stroną na Facebooku, prawdopodobnie im nie zaufasz, no bo której działającej uczciwej firmy nie ma dzisiaj w internecie, prawda?

Dobrze zaprojektowana strona internetowa, reprezentująca firmę i zawierająca szczegółowe informacje na jej temat oraz stronę kontaktową z danymi teleadresowymi daje firmie natychmiastowy wzrost wiarygodności.

3. Google ma największy udział w wyszukiwaniach online

W 2021-2022 r. Google odpowiadało za około 96,46% wyszukiwań online w Polsce. Jak widzisz, Google zgarnia prawie cały rynek wyszukiwań, więc Twoi klienci nie szukają Cię na Facebooku, sam na pewno masz tak samo, jeśli czegoś szukasz.

Udział w polskim rynku wyszukiwania, maj 2021 r. – maj 2022 r. Źródło: gs.statcounter.com

Facebook to przede wszystkim sieć społecznościowa, a nie wyszukiwarka. Ale czy naprawdę chcesz zignorować ponad 96% wyszukiwań przeprowadzonych przez Google? Uważasz że możesz nawet skalować swój biznes bez ruchu z wyszukiwarki?

Posiadanie własnej strony internetowej pozwala na targetowanie i pozycjonowanie pod kątem wyszukiwanych haseł, które są istotne dla Twojej firmy. Dzięki swoim działaniom marketingowym możesz zwiększyć widoczność marki, generować leady i zwiększać sprzedaż. Nie będziesz w stanie wykorzystać tego ruchu wyszukiwania za pomocą strony biznesowej na Facebooku.

4. Warunki korzystania z usługi Facebook mogą wpłynąć na Twoją firmę

Gdy zdecydujesz się prowadzić swoją stronę biznesową w witrynie innej firmy, musisz działać zgodnie z ich warunkami korzystania z usługi, czy ci się to podoba, czy nie. Co gorsza, platformy takie jak Facebook cały czas aktualizują swoje warunki korzystania z usług oraz algorytmy, dzięki którym pojawiają się Twoje treści. Tak więc zasady, które wydawały się sprzyjać przy zakładaniu strony biznesowej, mogą się zmienić w każdej chwili.

Regulamin serwisu Facebook w czerwiec 2022 r. Źródło: Facebook

Co się stanie, jeśli warunki przestaną faworyzować Twój model biznesowy? Cóż, jedyną opcją jest kontynuowanie działań akceptując niekorzystne warunki lub całkowite zamknięcie strony. I wiesz co? Facebook nadal będzie zarabiał miliardy, niezależnie od tego, czy zdecydujesz się pozostać na nim, czy zamknąć swoją stronę.

Prowadzenie własnej strony internetowej daje Ci kontrolę nad wszystkim. Nie będziesz już dłużej przywiązany ani poddawany ciągle zmieniającym się zasadom stron internetowych osób trzecich. Oznacza to, że możesz mniej martwić się o zasady i skoncentrować się na zapewnieniu klientom jak najlepszych usług.

5. Konkurencja na Facebooku jest duża, bardzo duża

Konkurencja na Facebooku jest wysoka. Najpierw musisz walczyć z innymi firmami o uwagę klienta. Ponieważ coraz więcej firm tworzy profile na Facebooku, konkurencja staje się jeszcze bardziej gorąca, zmuszając marki do inwestowania w reklamy.

Możesz pomyśleć, że gdy zapłacisz za reklamę to wystarczy, aby przykuć pełną uwagę klienta. Oj nie, nie jest tak. Druga forma współzawodnictwa wynika z faktu, że Facebook jest siecią społecznościową. Ludzie są głównie na stronie, aby kontaktować się z przyjaciółmi i rodziną. 

Tak więc, chociaż możesz wyświetlić reklamę na czyimś ekranie, zawsze istnieje możliwość, że osoba ta przewinie ją, aby obejrzeć najnowszy post znajomego lub zabawny filmik z kotkami. I niestety niewiele możesz z tym zrobić.

Na domiar złego, musisz się również martwić o algorytmy Facebooka. Zasięg organiczny na platformie Facebook od lat spada. 

Jednym z powodów, dla których tak się dzieje, jest zachęcanie firm do płacenia za reklamy. Większe firmy mogą nie mieć z tym problemu. Mają zaplecze finansowe, aby płacić za reklamy przez cały rok. Jednak dla właścicieli małych firm z ograniczonymi budżetami wyświetlanie reklam jest kosztowne.

Czym więc różni się posiadanie strony internetowej firmy? Po pierwsze, wiedz, że zdobycie pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest łatwym zadaniem. To wymaga odpowiedniej strategii SEO (pozycjonowania) i dużo cierpliwości. Jednak gdy Twoja strona internetowa zacznie się pozycjonować i pojawi się ruch, przyciągniesz większą uwagę odwiedzających. 

Ponadto ludzie znajdą się na Twojej stronie, ponieważ szukają czegoś, co masz do zaoferowania. Oznacza to, że prawdopodobnie poświęcą ci więcej uwagi, na swojej stronie internetowej masz ich pełne skupienie na Twojej ofercie, bo nie ma rozpraszaczy w postaci reklam konkurencji czy nieodpartej chęci ciągłego scrollowania ekranu… Tego samego nie można powiedzieć o Facebooku, gdzie użytkownicy chcą śledzić posty znajomych na Facebooku i nie klikać w niechciane reklamy.

A na koniec, możesz przekuć odwiedzających Twoją stronę w klientów. Gdy użytkownik zostawi Ci np. email do siebie, już nigdy nie będziesz musiał płacić stronie trzeciej, aby ponownie nawiązać relację z tą osobą.

6. Potrzebujesz więcej niż jednego kanału marketingowego

Wreszcie, potrzebujesz strony internetowej po prostu dlatego, że nie możesz polegać tylko na swoim profilu na Facebooku. Rozejrzyj się, każda myśląca przyszłościowo firma stosuje wielokanałowe podejście marketingowe. Czemu? Ponieważ chcą zachować dominującą pozycję swojej firmy nad konkurencją w Internecie. Jeśli Ty masz tylko profil na Facebooku a Twoja konkurencja prowadzi i profil na fb i ma dobrze zrobioną stronę internetową, gdzie prezentuje swoją pełną ofertę to kto z was jest w lepszej pozycji żeby pozyskać klienta?

Ale czy wiesz, dlaczego strona firmowa jest szczególnie ważna w wielokanałowej kampanii marketingowej? Strona internetowa jest idealnym punktem centralnym dla wszystkich Twoich kanałów marketingowych.

Korzystaj z płatnych reklam, podcastów, YouTube, Facebooka czy nawet Olx i innych platform społecznościowych, aby przyciągać ruch do swojej strony. Strona powinna jak najlepiej prezentować Twoje produkty i usługi. Powinno to być najlepsze miejsce, w którym Twoi potencjalni klienci przekształcają się w płacących klientów.

Żeby pokazać Ci mój punkt widzenia, użyję następujących dwóch obrazów – profilu na Facebooku i strony internetowej Rory’s Story Cubes.

Kostki Story - strona na Facebooku.
Story Cubes – strona na Facebooku
Kostki Story - strona internetowa.
Story Cubes – strona internetowa

Patrząc na te zdjęcia, jak myślisz, gdzie łatwiej byłoby przekonać użytkownika do zakupu ich produktu?

Z pewnością możliwość dostosowania wyglądu witryny wraz z rozmieszczeniem elementów, treścią i kolorem oraz wezwaniem do działania pomogłaby uzyskać lepszy efekt końcowy dla firmy niż w przypadku kierowania użytkowników na ich profil na Facebooku.

Profil na Facebooku a strona internetowa – czy powinieneś zadawać sobie to pytanie?

Mam nadzieję, że do tej pory wyjaśniłem, że zastanawianie się nad wyborem czy posiadać profil na Facebooku czy stronę internetową nie ma większego sensu.

Powinieneś mieć obie te rzeczy, a nie jedno lub drugie.

Facebook oferuje zbyt wiele korzyści, abyś mógł go zignorować:

  • Miliardy aktywnych użytkowników – w tym również Twoi przyszli klienci
  • Łatwa konfiguracja strony – wystarczy wypełnić wymagane pola i gotowe
  • Globalny zasięg – Facebook jest bardzo widoczny
  • Dowód społeczny – ludzie zobaczą, co lubią ich znajomi, zobaczą recenzje i zaangażowanie innych ludzi w Twoją markę
  • Świetne opcje reklamowe, jeśli chcesz zainwestować więcej pieniędzy

Jednocześnie ogranicza Cię w sposób, który sprawia, że ​​wkładanie wszystkich jajek do jednego koszyka jest ryzykownym posunięciem:

  • Masz ograniczoną kontrolę nad tym, jak Twoja marka wygląda i komunikuje się za pośrednictwem Facebooka
  • Dzięki algorytmom zmniejszającym zasięg Twoich postów, staje się coraz bardziej platformą typu pay-to-play
  • Niewystarczająca wiarygodność, biorąc pod uwagę, że każdy może kupić lajki i recenzje
  • Ograniczona możliwość korzystania z bezpłatnych wyników wyszukiwania
  • Ograniczona możliwość zbierania leadów i komunikowania się wieloma kanałami
  • Słabe doświadczenie, jeśli planujesz przyciągać płatny ruch na swoją stronę

Strona internetowa to potrzeba Twojego biznesu. Pomaga przezwyciężyć wyżej wymienione problemy i zapewnia wiele innych korzyści, takich jak dostęp do szczegółowych danych analitycznych z informacjami o tym, jak ludzie wchodzą w interakcję z Twoją witryną, kto ich do Ciebie skierował lub jak długo pozostają na każdej stronie. Facebook tego nie oferuje.

Założenie strony internetowej firmy

Jeśli jeszcze nie masz swojej strony internetowej lub jest ona słaba czy przestarzała, mam dla Ciebie gotowe rozwiązanie, które przyniesie Ci tylko zysk.

Lata doświadczeń w budowaniu stron internetowych pozwala nam stworzyć dla Ciebie piękną stronę internetową, która będzie reprezentowała Ciebie i Twój biznes w sieci. Przy tym będziesz miał pełną kontrolę nad przepływem potencjalnych klientów, i nie będziesz ograniczony widzi mi się innych platform jak Facebook.

Napisz do nas lub zadzwoń +48 600 432 270 – a znajdziesz się w rękach specjalistów, którzy pomogą Ci w wielu aspektach prowadzenia działań reklamowych w internecie począwszy od stworzenia firmowej strony internetowej aż po optymalizację innych źródeł klientów, co przełoży się bezpośrednio na Twoje większe zyski z prowadzonej firmy!

Na koniec

Widzisz, profil na Facebooku jest niezbędny dla każdej firmy. Platforma mediów społecznościowych ma miliardy aktywnych użytkowników, których po prostu nie można zignorować. Poza generowaniem leadów, Facebook zapewnia również kanał do nawiązania kontaktu z grupą docelową i budowania znaczących relacji – to bardzo cenne.

Ale czy to oznacza, że ​​profil na Facebooku powinien zastąpić stronę www Twojej firmy? Nie, tak być nie może. Potrzebujesz strony internetowej z wielu powodów, które omówiliśmy w tym artykule.

Więc nie stawiaj się w sytuacji, w której musisz wybrać między jednym a drugim, ponieważ Twoja firma potrzebuje obu.

Na co czekasz?
Łap za telefon i wspólnie uruchomimy Twoją stronę internetową +48 600 432 270

Podobne wpisy