Czy Twoja strona internetowa daje odpowiedzi na te 5 pytań?

Czy Twoja strona daje odpowiedzi na te 5 pytań

Posiadanie strony internetowej jest łatwe, ale ważne jest, żeby strona dobrze spełniała swoją funkcję. Pierwsza strona lub strona główna jest bez wątpienia najważniejszym elementem Twojej witryny. To dlatego, że jest to pierwsza rzecz, jaką zobaczą odwiedzający Twoją witrynę. Liczy się tutaj pierwsze wrażenie. Pierwsza strona musi być piękna i funkcjonalna w sposób, który udziela jasnych odpowiedzi odwiedzającym.

Aby pomóc Ci upewnić się, że Twoja pierwsza strona właśnie to robi i może być skuteczna, stworzyliśmy ten post. Oto 5 ważnych pytań, na które Twoja pierwsza strona ma udzielić odpowiedzi.

1. Kim jesteś?

Gdy ktoś trafi na Twoją stronę, będzie chciał wiedzieć, kim jesteś i z czym ma do czynienia.

Rozwiązanie: upewnij się, że umieściłeś swoje logo na górze swojej witryny. Nazwa Twojej firmy to równie dobry pomysł, jednak posiadanie logo sprawi, że będziesz wyglądać bardziej profesjonalnie i pomoże Ci zbudować Twoją tożsamość i markę w dłuższej perspektywie. To tak, jak byś się przedstawiał podczas rozmowy przez telefon swoim klientom.

2. Co robisz?

Odwiedzający Twoją witrynę najprawdopodobniej trafiają na nią z myślą o konkretnym celu. Twoja pierwsza strona musi odpowiedzieć, czy użytkownik trafił we właściwe miejsce, aby uzyskać to, czego szukał. Upewnienie się, że z łatwością znajdzie informacje czym się zajmujesz albo jak możesz mu pomóc – to kluczowe!

Rozwiązanie: dołącz jasny tytuł lub nagłówek na pierwszej stronie, która odpowiada tylko na to pytanie, aby nie musieli tracić czasu na znalezienie właściwej odpowiedzi. Najlepiej, jeśli udzielisz odpowiedzi jednym, jasnym zdaniem. Możesz też dodać tekst mniejszym rozmiarem czcionki, który wyjaśnia to głębiej.

3. Co tu znajdę?

Pomaga to nie tylko odwiedzającemu, ale także Tobie. Znalezienie i udzielenie odpowiedzi na to pytanie pomoże ci dowiedzieć się, czy masz wszystkie ważne informacje, które należy pokazać.

Rozwiązanie: utwórz świetne menu, które zawiera wyraźne znaki wskazujące, co użytkownicy mogą znaleźć w Twojej witrynie. Upewnij się również, że zawartość Twojej witryny jest dobrze ustrukturyzowana, łatwa do zrozumienia i pięknie ułożona. Pomoże to odwiedzającym zrozumieć, gdzie znaleźć to, czego szukają. Nie rób swojej witryny jako zniechęcającej układanki. Im łatwiej, tym lepiej.

4. Co Cię odróżnia od innych?

Istnieją miliony stron internetowych, firm, marek itp. Co sprawia, że ​​jesteś inny i lepszy? W tym miejscu pojawia się Twoja tożsamość i wizerunek marki, które wypełniają tę część.

Rozwiązanie: stwórz silną tożsamość i wizerunek marki. Co i w jaki sposób komunikujesz, jaka jest Twoja paleta kolorów, czcionki i ogólny styl. Zaimplementuj go we wszystkich kanałach i stronach w swojej witrynie. Upewnij się, że wszystkie prezentowane przez Ciebie wizualizacje są wysokiej jakości i pasują do przekazu Twojej marki.

5. Co dalej?

Zawsze ważne jest, abyś kierował odwiedzających przez swoją witryną, zarówno jej układem jak i treściami. Ten sposób jest po prostu bardziej efektywne i łatwiejsze, bo masz kontrolę nad przepływem użytkownika po stronie.

Rozwiązanie: Umieść w swojej witrynie silne wezwanie do działania (nazywane CTA z ang. Call-To-Action). Niezależnie od tego, czy jest to tekst, przycisk lub obraz + tekst, upewnij się, że wyróżniają się i wskazują kierunek (Zobacz ofertę, Skontaktuj się z nami już dziś, Pobierz cennik, Zarezerwuj itp.). Brzmi łatwo, ale wciąż istnieją strony internetowe, które sprawiają, że odwiedzający zastanawiają się, co dalej…

Upewnienie się, że pierwsza strona Twojej witryny może odpowiedzieć na wszystkie te pytania, zabierze Cię w długą drogę do celów Twojej witryny i sukcesów z nią związanych.

Gotowy, aby pokazać światu swoje nowe umiejętności?
Stwórz swoją stronę internetową już dziś z AdsySeo.pl – z nami jest to łatwe, szybkie i skuteczne.

Podobne wpisy