Jak nowa firma zdominowała lokalny rynek
Karolina zgłosiła się do mnie z zamiarem stworzenia skutecznej strony internetowej dla swojej nowej firmy księgowej.
Dzięki nowej stronie chciała dotrzeć do lokalnych firm i osób prywatnych w Gniewie i okolicach, zbudować silną pozycję na lokalnym rynku a następnie zająć się rozbudowywaniem swojej oferty.
Plan działania
Karolina miała już profil na facebooku ale nic więcej, dlatego zaproponowałem kompleksowe zajęcie się tematem widoczności w internecie i poza przygotowaniem rozbudowanej strony internetowej, założyłem i zoptymalizowałem Karolinie wizytówkę w Google Maps a także przygotowałem dla niej logo.
Sama strona internetowa musiała być bardziej rozbudowana niż tylko wypisanie od myślników jakie usługi świadczy dla swoich klientów – w końcu celem było pojawienie się w Google na pierwszych pozycjach.
Omówiliśmy zakres usług, grupę docelową, wybraliśmy adres dla strony i rozpoczęliśmy realizację.
Realizacja
Realizacje rozpocząłem od zaprojektowania logo. To ono i jego kolory są punktem wyjścia do spójnej identyfikacji wizualnej dla firmy.
Kolejnym krokiem było zaprojektowanie wyglądu i układu strony internetowej dla Karoliny. Strona powinna być prosta, jej przekaz jasny a nawigacja intuicyjna. Dokładnie tak jest w tym przypadku. Merytorycznie i rzeczowo jak u księgowej.
Dobrałem też odpowiednie zdjęcia, które zoptymalizowałem pod kątem szybkości wczytywania – bo strona poza wyglądem i funkcjonalnością musi być również szybka.
Efekty
No właśnie, musi być szybka i taka właśnie jest! W ocenie Google Lighthouse wyniki to 99 punktów na 100 w ocenie wydajności a czas ładowania strony to 1.7 sekundy. To zasługa przemyślanego układu, indywidualnej realizacji i optymalizacji strony.
Poza szybkością, mamy też świetne wyniki w wyszukiwarce Google. Firma Karoliny jest bardzo dobrze widoczna na rynku lokalnym i każdy potencjalny klient, który szuka w okolicy księgowej lub spraw z nią związanych ma niemal 100% szans, że trafi na firmę Karoliny.
W wynikach wyszukiwania firma Karoliny pokazuje się w rozbudowanej formie z dostępnymi linkami do podstron, co znacząco zwiększa skuteczność wpisu. Zobacz jak dużo miejsca w wyszukiwarce zajmuje jej wynik! Klient ma do wyboru aż 5 linków związanych z jej stroną internetową.
Do tego wizytówka z Google Maps również chętnie pokazuje się klientom, co stanowi kolejne źródło ruchu na stronę czy wykonywanych telefonów a w efekcie nowych klientów dla biura Karoliny.